.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرمايه در گردش مشكل صنعت گيلان است

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: سرمايه در گردش مشكل اصلي صنايع موجود در گيلان است. 

جبار كوچكي‌نژاد در جمع فعالان عرصه صنعت گيلان اظهار داشت: مشكل صنايع در حال حاضر روزبه‌روز پيچيده‌تر مي‌شود و اين وزارتخانه وزير ندارد.
وي مسائل صنعت گيلان را استاني و در بعضي موارد به دليل سياست‌هاي كلي كشور عنوان كرد و افزود: تمام موارد را بايد باهم هماهنگ كرد.
كوچكي‌نژاد صنعت و گردشگري را در ايجاد اشتغال تاثيرگذار خواند و تصريح كرد: صنايع موجود بايد مورد حمايت قرار گيرند و منابع عادلانه توزيع شود.
نماينده مردم رشت در مجلس با اشاره به اينكه بسياري از صنايع مشكل سرمايه در گردش دارند، خاطرنشان كرد: صنايعي كه توان رقابت ندارند بايد تبديل شوند.
وي خواستار حمايت صنعت توسط مسئولان ذي‌ربط شد و گفت: سرمايه‌گذاران با وجود صدور مجوز برخي اوقات حتي دو سال درگير منابع طبيعي، محيط زيست و دستگاه‌هاي ديگر هستند و در گردونه سيستم بروكراسي اداري سرگردان مي‌شوند.
كوچكي‌نژاد با بيان اينكه اگر امكان فعاليت صنعتي در بعضي از نقاط وجود ندارد بايد پاسخ قطعي به سرمايه‌گذار داده شود، بيان داشت: صندوق توسعه ملي تنها منبع در بخش ارزي است و بايد به سرمايه‌گذاران كمك كند.
نماينده مردم رشت در مجلس موجودي صندوق توسعه ملي را حدود 30 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: نمايندگان مردم در مجلس و مسئولان استان بايد بتوانند سهم گيلان در بخش سرمايه‌گذاري را مطالبه كنند.
وي پرداخت 10 درصد صندوق توسعه ملي براي بخش كشاورزي را به صورت ريالي دانست و تصريح كرد: بقيه تسهيلات اين صندوق به صورت ارزي بوده و آن را نمي‌توان تبديل به ريال كرد.
كوچكي‌نژاد با اشاره به مشكل كارخانه الكتريك رشت، خاطرنشان كرد: مسئولان قول پيگيري حقوقي مشكل اين كارخانه را داده بودند.
نماينده مردم رشت در مجلس بر رسيدگي به صنايع مشكل‌دار استان تاكيد كرد و اظهار داشت: نمايندگان گيلان در مجلس آمادگي ورود در بحث صنعت خودروسازي و پتروشيمي را دارند و در خدمت مسئولان هستند.
وي به قانون هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: 30 درصد منابع حاصل از هدفمندي يارانه‌ها براي توليد، 20 درصد براي دولت و 50 درصد در بخش پرداخت نقدي و تامين اجتماعي در نظر گرفته شده و مجلس آن را پيگيري مي‌كند.
كوچكي‌نژاد پرداخت وام‌هاي با سود پايين و كمك‌هاي بلاعوض به صنعت را از 30 درصد منابع حاصل از هدفمندي يارانه‌ها خواند و تصريح كرد: صنعتگران انتظار دارند قانون اجرا شود. فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.314 seconds.